Tårar till energi

Jag gråter så mycket just nu..
av lycka, olycka, förvirring, frustration, saknad.. av alla möjliga anledningar.
Inte konstigt, men samtidigt väldigt jobbigt då jag inte brukar känna mig riktigt såhär svag.. Att jag inte är så vidare stark det vet jag, men såhär sårbar har jag sällan varit.. Antar att det kan vara så när man så gärna vill ha någonting, som man inte får lov att ha egentligen.
Men jag väntar..

Nu, precis nu, när jag kom innnanför dörren så tog jag iaf ett beslut.
Jag ska börja skriva seriöst på min bok nu. Måste ha annat att tänka på, och få bort tankarna från allting som är jobbigt. Så nu ska mina tårar omvandlas till en energi för att få bort tankar och därför.. skriva en bok.

Så.. Jag har tänt ljus i hela vardagsrummet nu.
Satt på Sophie Zelmani på spotify, gjort en jättestor kopp te till att börja med.. och öppnat ett word-dokument.
Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva.
Men det kommer nog till mig så fort jag börjar.

-
Quizen igår var skitkul. Jag å Charlotte kom nog sist, på riktigt, men det gör ingenting.
För man skrattar hela tiden och har fruktansvärt roligt. Peter var där och fotade, här under är bildbevis på att vi va där :)

Påtal om henne så måste jag nog tacka för att hon finns där för mig just nu.
För att hon kom hem till mig igårkväll klockan 23.00 för att jag behövde prata, och för att hon ser till att jag äter och inte går under helt. Det betyder väldigt mycket för mig, tro mig.


Jag & Charlotte.


Mam, Pam & Josefin. :)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Tack vännen och tack för en jätte trevlig kväll, nästa gång kommer vi rocka stället för då är de ju rock-tema! Kramar

2010-03-05 @ 09:54:00
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Caroline - Mamma till Julia

gud i himlen vad smal du blivit.. äter du ordentligt :p

du kan komma hem till mig så kan vi gråta tillsammans

2010-03-05 @ 16:14:24
URL: http://juliaemiliaburehed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0