you've got a couple more years on me baby, that's all

Jajamensan.
Då vare fredag.. Känns konstigt att va hemma o en fredag. Har jobbat de två senaste helgerna och kommer jobba nästa också, men det är riktigt skönt för en gångs skull.. Jag lagade trerätters middag till mig, syrran och morfar.
Mumsigt.. Och dääär, damp det ner en påminnelse om disken.. Jajustja.. Attans.

Har inte ångrat en sekund av att ha flyttat tillbaka till landet. Först ville jag inte säga, och ja, det känns pinsamt och som ett litet misslyckande att ha flyttat tillbaka "hem". Men jag bor ju för mig själv, eget kök, eget "hus", egen dusch och toalett och egna rum. Så egentligen. Jag bor typ granne med min familj, med de människorna som bryr sig. Och åkrarna.. Hundarna, allt fågelkvitter och alla träd och gräsmattor. Nej lägenhet är inte något för mig. (Om inte du bott där med mig, för där du är borde jag vara..) Och medans jag väntar på att få flytta in i Ditt hus (ja, man får drömma.. Du är min dröm och ditt hus mitt drömhus..) så bor jag här.
Jag trivs här.

Häromdagen köpte jag en extern kamerablixt samt ett polfilter, ett filter som gör att man lite kan ändra färgsättningen på hela fotot innan du tar det, i alla regnbågens färger fast mycket svagt. Anyways, jag är helt förälskad och kan se hur detta kan bli en mycket dyr hobby. Till att börja med iallafall. Jag söker övningsmodeller nu, börjar tröttna på att fota mig själv. Så är ni sugna - let me know! Men, jag är inget proffs, urusel på att redigera och tycker inte om att redigera sönder bilderna (vilket iofs är en bra kombination) utan jag vill hellre ta äkta bilder, inte dock/plast bilder.
Men ja, under lärning kan man säga och behöver öva.

Hämtade ut ett kärt adlibris paket igår, så nu ikväll ska här börjas läsa. Ska nog läsa "Grottbjörnens folk" först, den har jag blivit tipsad om i snart åtta månader så nu tog jag tag i att beställa den..
Men först, disken va?

Imorgon blir det IKEA, hårfärgning, fotografering av syrran samt träning. På söndag blir det en runda på Entre med C, och sen en lugn kväll. Och på måndag efter jobb där jag slutar 14, då blir det bannemej bums in till malmö för att boka tattoo-tid. Gisela har äntligen bestämt sig. Det blir som jag velat så länge nu en tatuering ........ :) Ni får se when it's done. Såklart.

Jag hoppas innerligt att ni har en lugn och skön helg allesammans.
Och som sagt.. hör av er om ni känner för att bli fotograferade. Utseende, ålder, kön spelar ingen roll..
Kram på er!








Kommentarer
Postat av: Carro - Mamma till Julia

du e jätte duktig! julia vill gärna bli övningsmodel.. är så trött på mina urkassa mobilfoto o vill gärna ha lite bättre kvalite :p :)

2010-05-07 @ 23:38:32
URL: http://juliaemiliaburehed.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kan också ställa upp som modell :) Vi kanske kan styra upp något i sommar? Då är jag nog nere på Näset och är lite närmare!

2010-05-08 @ 10:25:38
URL: http://blogg.asthenia.se
Postat av: Elin

Kan du fota djur?

2010-05-08 @ 21:29:57
Postat av: gisela

Caroline - är kontaktad :)

Anna - Gärna det du! Vore kul att träffas igen och jag behöver människor att fotografera :)

Elin - Jag har aldrig försökt, men jag försöker jättegärna. Men det är ju.. jag är inget proffs, kan inte redigera men jag vill verkligen lära mig. Så kan man ta det som en kul grej så går det nog bra :)

2010-05-09 @ 13:14:21
Postat av: Elin

Ja vad kul! Jag får tvätta upp hästarna en dag :) Hade varit himla kul att ta lite bilder typ när man rider också typ över lite hinder och så?:) Vi kanske kan testa när träden blommat lite på ridbanan och så! Hade varit jätte skoj!

2010-05-09 @ 23:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0