Tillbaka

Kom ifrån bloggandet både när det gäller att uppdatera, och när det gäller avståndet. Åkte iväg över julen för att jobba. Var utanför Falkenberg i ett av de största hus jag någonsin varit i, som personlig assistent. Jag hade det väldigt bra, men kände inte riktigt att det var Jul i samma bemärkelse som det känns när man är hemma med familjen. Men det gick, och ger en hel del plus på kontot.

Igår kom jag hem, körde direkt till mamma och pappa där vi åt middag, hade julklappsspelet och lite julklappsutdelning.. Nu hade jag redan fått mina julklappar innan, men fick ju ändå. Fick bland annat en spikmatta, som jag velat ha så otroligt länge. Hoppas den kan lugna denna själen också.. Ska ta med den hem idag och testa ligga på den ikväll. Det var iallafall mycket trevligt. Åt revbensspjäll, sås och potatis.. Snacka om gott! Och sedan cheesecake till efterrätt med pepparkaka och apelsin, underbart god.. Det var en lugn kväll, med mycket, mycket skratt..
Nu tänkte jag packa litegrann och dricka upp mitt te. Jag har ju fått lägenhet, om någon missat det. Vi har äntligen fått sålt vår (men vi har haft sån jäkla tur alla tre gångerna, så ska väl inte säga äntligen egentligen..) och tjejen som köpte vår, hennes hyrestvåa i utkanten av Trelleborgs centrum ska jag alltså ta över. Helt underbar lägenhet. Kärlek vid första ögonkastet. Högt i tak, i ett hus som ser ut som ett vanligt bostadshus, med endast tre lägenheter i. Stora fönster i vardagsrummet, köket och sovrummet ut mot gatorna. Badkar ska sättas in, köket är nyrenoverat.. Ja den är helt enkelt underbar.. Kände mig hemma i den direkt när jag kom in. Kände att där vill jag verkligen bo. Och den känslan ska man ta vara på.
Så nu spanar jag in ny säng tänkte jag, samt en ny byrå med spegel på till sovrummet. Jag har alltid velat ha en sådan byrå, och nu när jag ska bo ensam känns den okej.

Jag vill absolut ha denna byrån och ett eller två sådana här nattduksbord.



Sedan vet jag inte riktigt vilken av sängarna jag ska ha..
Funderar på antingen den i vitt "järn" eller den som är väldigt enkel utan sänggavlar eller någonting.. Den låga. Vill att det ska vara väldigt enkelt, och det viktigaste är att det är vitt och ljust. Men den kanske är för låg för nattduksborden? Vi får se. Jag tänker ta med mig mamma och en tumstock till IKEA snart, efter att vi har tagit mått på lägenheten osv, så ska jag handla detta. Gud så mysigt det ska bli..



Återgår till packandet en stund till, sedan ska jag till mamma och pappa, fixa hår, äta middag och sedan spela ett sällskapsspel som Pam fick igår faktiskt.. ett musikspel. Älskar verkligen att spela spel, socialt och roligt.

Hoppas att ni har en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0