I'm not crazy, I'm just a little unwell

Just nu.
Jag ska vara ärlig, det har varit min tanke med denna bloggen hela tiden.
För tillfället, så mår jag skitdåligt. På riktigt..
Jag äter nästintill ingenting, jag rör mig absolut ingenting, jag är förkyld non-stop, min magkatarr är tillbaka men mer bestämd än innan, jag är fortfarande kär i något som är underbart men komplicerat..

Jag mår skit.
Så jag skulle önska om lite hjälp. Och det är ytterst sällan..

Ge mig era tips på hur ni mår bra, hur ni klarar er när ni går igenom svåra saker och vad som får er att vara glada över att ni faktiskt finns.

Jag vet att jag inte har varit med om något jätte traumatiskt, ingen direkt livskris. Men samtidigt har hela min värld, min trygga värld, förändrats det senaste halvåret. Ibland saknar jag hur det var innan, saknar att ha någon. Någon att somna bredvid, någon att vakna tillsammans med på helgen, någon som skrattar med en när man har konstiga drömmar att diskutera, någon som gör te åt mig när jag inte orkar, någon att laga middag till/tillsammans med, någon att se på film med till alldelles för sent på natten.
Någon att leva med helt enkelt.
Så ibland undrar jag om jag gjorde rätt val när jag valde att göra slut, och jag kommer fram till samma svar varje gång, att ja, det gjorde jag. Att tycka om en människa är en sak, men att vara kär i en människa är en annan. Kärleken behöver finnas där. Annars är det slöseri på varandras tid att tro att det är bra.
Man ska följa sitt hjärta.
Men när man blir ensam, eller sen jag blivit det, har allt annat bara rasat. Jag har rasat totalt. Idag har jag ätit en halv apelsin och en bit lax till middag. Igår var det en halv apelsin, lite te, två mackor och en liten pizzabit.
Jag är innanför dessa väggarna om jag inte måste ut, här är stökigt, jag tar inte tag i saker..

Jag måste ta tag i allting, jag måste börja bry mig om mig själv lika mycket som jag bryr mig om de jag tycker om. Jag vill också må bra, jag vill verkligen det. Så jag måste skärpa mig.

Detta blir en reminder till mig själv.
Gisela;
- Ät frukost, lunch och middag. Frukter däremellan. Om så bara det är mackor så är det bättre än ingenting.
- Försök att gå en liten runda varje dag, ta med en vän eller en kamera och bara gå. Känn vinden i ansiktet, ta några djupa andetag och försök se allting positivt.
- Gör saker som du tycker är kul och avslappnande.. Läs bra böcker, lär dig fotografera på riktigt, upptäck nya städer, själv eller med någon, lägg pussel, skriv en massa, ta långa bad, gå längs stranden.. osv.
- Lär dig leva med ditt eget sällskap och omringa dig med människor som får dig att må bra.
- Få din lägenhet till att bli en plats där du känner dig trygg och där du trivs.

I Maj tänker jag springa Vårruset. Jag vet att det bara är 5 km långt så det kanske inte är så värst kämpigt för några, men för mig är det nog mer en sak som jag ska utmana mig själv till. Inte för att jag behöver gå ner i vikt, jag är redan under mycket mer än jag ville, utan för att jag ska klara göra någonting med mig själv.


Men som sagt.. alla tips på välbefinnande är välkomna.


Och jag vet att ni som känner mig tänker "tänk över vissa förhållande..", men det är inte lätt att låta någonting gå som känns fruktansvärt bra, fastän det sårar mig så jag ibland inte får luft.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Envishet, att vägra ge upp och bestämma sig för att må bra, bestämma sig för att du är värd att må bra. Gör saker som du tycker om och är roligt. Umgås med människor som får dig att må bra. Är du ledig imorgon eftermiddag kan jag komma över och hjälpa dig. Kramar

2010-02-11 @ 14:50:59
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Anna

Alltså när jag var som värst började jag gå hos kurator en gång i veckan. Det hjälpte skitmycket. För nu när man mår dåligt kan man minnas alla tips man fick då.

2010-02-11 @ 18:05:37
URL: http://www.asthenia.se/blogg/
Postat av: Stina

Tunikan är din : )

Du har fått ett mail !

2010-02-11 @ 18:44:26
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: Elin

Hör bara av dig om du vill/orkar hitta på något! ajg är typ alltid ledig:)

2010-02-12 @ 16:58:43
Postat av: Cissy

Hej! Nu såg jag alla inläggen, men får se om jag gör det hemma på min dator med (är hos Kents föräldrar). Annars ska jag testa att uppdatera som du skrev. Jobbigt att du inte mår bra, men visst är det något traumatiskt du gått igenom! Jag tror det är viktigt att göra som du skrev; äta ordentligt, röra på dig, försöka roa dig helt enkelt. Även om det inte är så lätt alltid. Och inte äta mackor, utan iaf minst ett lagat mål mat om dagen. Gör det lite fint för dig själv, tänd ljus o skapa mysstämning. Kram

2010-02-13 @ 10:08:35
URL: http://flumflummedcisseliciss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0