Vila i frid, mormor..

01:10 slöt hon sina ögon och tog de sista små andetagen..

Men vi satt där hela tiden, höll din hand och pussade din panna.
När vi klockan ett började diskutera hur vi skulle göra med natten för hon började
andas häftigare igen, och vi behövde krafter till imorgon..
Vi bestämde oss för att moster skulle stanna och ringa om det blev värre, vi hann
bara säga det så var det precis som om mormor visste att hon inte skulle orka kämpa
till imorgon, och att hon ville ha oss alla där hos henne. För sen tog det inte mer än
någon minut till hon var borta.
Så skönt, efter 18 år av konstant smärta som gjorde hennes liv katastrofalt pga
den jävla huvudvärken, och nu cancern så har hon ÄNTLIGEN inte ont längre.

Kommer aldrig någonsin glömma dig mormor.
Jag älskar dig.

Vi ses i det Nangijala..

Kommentarer
Postat av: Cissy

Jag beklagar sorgen. Fint skrivet, och fint att ni alla var där och fick ta farväl tillsammans när det hände. Ta hand om varandra i familjen nu, och var inte ensam. Man behöver varandra. Hälsa till de andra i din familj från mig. Kramar

2010-03-16 @ 07:29:44
URL: http://flumflummedcisseliciss.blogg.se/
Postat av: A

beklagar sorgen. :/

2010-03-16 @ 07:40:43
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag beklagar verkligen sorgen vännen... Fint att nu alla fanns med henne. Ta hand om dig och du vet att jag finns här om du behöver prata. Kramar

2010-03-16 @ 08:27:44
Postat av: Charlotte

Tycker så otroligt synd om er, men hon har det bättre nu utan smärtan. Fint att ni alla fick vara hos henne när hon somnade in. Styrke kramar till dig vännen

2010-03-16 @ 14:34:34
URL: http://sunrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0